Tell the media: stop spreading CCP propaganda

Campaign Update 14/12/2020: Since we launched this campaign in April 2020, we have had success after success. In under 10 months The Telegraph, Economist, Wall Street Journal, Sydney Morning Herald, the Age, and the Australian Financial Review have all stopped publishing paid-for Chinese Communist Party (CCP) propaganda.

This would not have happened without you, our supporters. But we are not going to stop here!

Our next target: Los Angeles Times

Why the LA Times?

  • Between May-October 2020, China Daily paid the LA Times $340,000 for advertising campaigns.
     
  • Throughout this period, the LA Times was the largest single recipient of China Daily funds for advertising in the whole of the US.
     
  • The most recent appearance of China Watch in the LA Times came in November, where there was a Tibet Special, hailing the “opportunities” offered by “vocational training” in Tibet. This appears to be a deliberate attempt to whitewash a report highlighting that over 500,000 Tibetans had undergone forced labour.

Now is the moment to tell the LA Times that we will no longer accept the publication of CCP propaganda. We wouldn't accept such blatant falsehoods from our own governments, so why are we accepting them from the CCP?

Take action now and send our pre-made email to the editors of the LA Times.

What is China Watch?

China Watch is a paid-for supplement that appears in several newspapers around the world, including the LA Times. It is a digest of reports from China Daily, a propaganda mouthpiece of the CCP.

According to China Watch:

  • There were no flaws and no repression during the Chinese Communist Party’s response to the coronavirus. In fact, the CCP’s response was brilliant. 
         
  • Tibetans do not live under massive state repression. In fact, they have enjoyed decades of development and democratic reform.
     
  • Some two million Uyghurs are not being held in massive prison camps. In fact, these prisons are just training centres that offer “hope”.

This is the type CCP propaganda that finds its way into newspapers distributed around the world. 

The paid content in these supplements is nothing less than a deliberate attempt by the CCP to promote itself to an international audience and deflect attention from its human rights abuses.

Our campaign successes so far have shown that with a bit of pressure, media outlets will drop the CCP propaganda from their publications. It's now time to tell the LA Times that they should follow suit!

Campaign Wins

The Telegraph

The Telegraph

£750,000 deal comes to an end.

Read More

Economist

The Economist

CCP propaganda quietly dropped.

Read more

Wall Street Journal

Wall Street Journal

China Daily partnership ended.

Read More